دوخت پرده در مشهد | 05136639830

دوخت پرده در مشهد | 05136639830

دوخت پرده در مشهد

پرده از عناصر مهم دکوراسیون منزل است و نقش بسیار زیادی در تزیین و دکوراسیون داخلی ساختمان دارد. این روزها به دلیل تنوع و گستردگی طرح و جنس پارچه‌های پرده‌ای و همچنین مدل‌های مختلف پرده، باید زمان زیادی صرف انتخاب درست و متناسب با همه جزییات دکوراسیون منزل نمود، به خصوص که پرده‌های با تزیینات زیاد این‌ روزها بسیار پرطرفدار هستند؛ اما دوخت پرده در مدل‌های مختلف نیازمند تجربه و مهارت است و کمترین اشکال و نقص در دوخت چنین پرده‌هایی از بسیار به چشم می آید.

دوخت پرده در مشهد

انتخاب یک پرده مناسب برای فضای منزل به جز افزودن زیبایی و خاص نشان دادن فضای منزل، باید قادر به القای فضای زنده و پرنور و بزرگتر از چیزی که هست نشان دهد. دوخت پرده اتاق خواب، دوخت پرده نشمین و دوخت پرده اتاق کودک نیز باید با رعایت نکات خاص انجام ‌شود.

نکاتی برای دوخت و نصب پرده

برای سفارش نصب و دوخت پرده، قواعد اندازه‌گیری پرده پنچره پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب به درستی رعایت کنید.

اندازه گیری هر پرده به عوامل مختلفی مانند نوع پرده، نصب در قاب پنجره، نصب بیرون از قاب پنچره و غیره وابسته است.

برای نصب در پذیرایی به دلیل بلند بودن پرده، معمولا از روش اندازه گیری بیرون از قاب پنچره استفاده می‌شود.

برای تزئین پرده می‌توانی از مدال برای جمع کردن پرده به طرفین استفاده نمود.

برای نصب انوع مدل پرده، از روش اندازه گیری پرده درون قاب پنچره استفاده می‌شود. نصب به این فضا را بزرگ‌تر نشان می دهد و نمایی مدرن به فضای داخلی می دهد.

استفاده از کتیبه برای پرده پذیرایی جلوه زیبایی به خانه می دهد.

نصب نهایی پرده، بر روی ریل ساده یا ریل اتوماتیک انجام می‌گیرد.

انواع پرده 

پرده پلیسه

پلیسه از مدل‌های محبوب است که دوخت آن بر اساس مدل پرده و مدل پارچه متفاوت است. بهتر است برای نصب پلیسه در زیر هر پیله یک گیره قرار گیرد تا پرده پلیسه ظاهر زیباتری داشته باشد. میزان عرض پیله و طرح پارچه نیز درنحوه اتصال پرده موثر خواهد بود.

پرده پلیسه در اتاق پذیرایی و حتی آشپزخانه استفاده می شود. می توان در اتاق‌های پذیرایی از دکور و کتیبه برای زیبایی بیشتر پرده پلیسه استفاده کرد.

والان

والان معمولا در قسمت‌هایی از بالای پرده استفاده  می شود ، نصب والان فقط جنبه تزیینی دارد.

والان ها تنوع بسیار زیادی دارند. هدف اصلی استفاده از والان پوشش میل پرده است. معمولاً در طراحی و کاربرد پرده سلطنتی از والان‌‌های زیبا استفاده می‌شود.

 فروش لوازم پرده در مشهد

پرده سلطنتی

پرده سلطنتی معمولاً در خانه‌های با طراحی کلاسیک استفاده می شود. به دلیل استفاده از چندلایه پارچه و همچنین استفاده از پارچه های گران قیمت، دوخت پرده سلطنتی به تخصص بیشتری نیاز دارد. برای این مدل از ترکیب چند نوع پرده ساده و پلیسه‌ای استفاده می‌شود.

‌پرده زبرا

پرده زبرا ترکیبی از پرده شید و کرکره است.؛ از لحاظ نوع ساختار و رول بودن، شبیه به پرده شید است و شکل ظاهر آن مشابه پرده کرکره‌های افقی است.پرده زبرا بیشتر برای فضاهای محدود و بسته مناسب است. از مزایای پرده زبرا استفاده حداقل از قاب پنجره است. زبرا در دو مدل دیواری و سقفی آویزان می‌شود، برای استفاده در فضاهایی مانند آشپزخانه و پاسیو توصیه می شود.

پرده لوردراپه

معمولا پرده لوردراپه‌ها یا همان پرده‌های کرکره عمودی؛ در مراکز رسمی و اداره‌ها و مدارس استفاده می شود، چون آلودگی را کمتر به خود جذب می‌کند و نیاز به نظافت ندارند. 

پرده کرکره‌ای

در قدیم متداول‌ترین نوع پرده، پرده کرکره‌ای بود، امروزه بیشتر در فضاهای کاری که سبک رسمی دارند و نیازمند پرده ساده هستند، استفاده می شود. نصب کرکره برای فضاهای کوچک مناسب است.

پرده پارچه ای و حریر

پرده تور و حریر تنوع بالایی دارد و برای پذیرایی و اتاق خواب مناسب است. نصب پرده پارچه‌ای تور و حریر ساده است، برای دوخت نیز نیاز به مدل و طرح خاصی نیست و از چین‌سوزنی در قسمت نوار پرده استفاده می شود که در عین سادگی، زیبایی خاصی دارد. در تمامی نقاط خانه می‌توان از پرده ساده‌ پارچه ای و حریر استفاده کرد.

معمولا در سالن‌های پذیرایی برای زیباتر کردن پرده از پارچه پرده‌ای ضخیم‌تر با رنگی متفاوت به‌عنوان دکور پرده استفاده می‌شود. دکور پرده در طرح‌های ساده، پلیسه، یقه شل، والان‌دار و غیره آماده می‌شود.

پرده پانچی

استفاده از این نوع پرده زیبایی و سادگی را با هم دارد، پرده پانچی از جدیدترین نوع پرده‌ است که برای اتاق خواب و اتاق‌های غیر رسمی استفاده می شود. سهولت در نصب و شستشوی آسان، از مزیت‌های پرده پانچی است که باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد.

پرده شید

نسل جدید پرده‌های رولی، پرده شید است. این پرده زیبا و سبک با یک زنجیر و به صورت رول باز و بسته می‌شود و در طرح‌ها و مدل‌های مختلف، تقریبا در تمام نقاط منزل قابل نصب است.

چند نکته مهم هنگام سفارش دوخت پرده

مهمترین نکته در هنگام انتخاب مدل و دوخت پرده، هماهنگی رنگ پرده با دکوراسیون است.

به اهمیت هماهنگی مدل و نوع پارچه در هنگام سفارش، دقت کنید.

در هنگام سفارش دوخت پرده نیاز به اندازه گیری دقیق می باشد، این کار را با دقت انجام دهید.

 نصب پرده در مشهد

قیمت دوخت پرده 

قیمت دوخت پرده براساس متراژ پارچه، نوع پارچه، مدل پرده و سختی کار و دستمزد نهایی خیاط تعیین می شود.

دوخت مدل های مختلف پرده مانند پرده‌های کلاسیک و مدرن، ساده و چین دار، پرده ساده اتاق خواب و در نهایت انواع پرده برای آشپزخانه با قیمت‌های متفاوت مشخص می‌شود.

از عوامل موثر دیگر در قیمت دوخت پرده می توان به دوخت آستر پرده، دوخت کتیبه و دکور پرده، دوخت سجافت و جای سرب، دوخت تزیینات جانبی بنابر سلیقه مشتری و از این قبیل اشاره نمود.