تعمیرات پرده های افقی فلزی| 05136639830

تعمیرات پرده های افقی فلزی| 05136639830

تعمیر پرده کرکره ای یا افقی فلزی یکی از خدمات مورد نیاز است. پرده کرکره ای انواع پرده های محبوب است و در بسیاری از مناطق و مکان ها از جمله منازل و ادارات استفاده می شود. اما، به دلایل مختلفی مانند عدم توجه به نگهداری و نظافت، سایش قطعات و یا خرابی های قسمت های مختلف، پرده کرکره ای ممکن است نیاز به تعمیر پیدا کند.

تعمیر پرده کرکره ای بسته به نوع خرابی و نوع پرده، شامل تعویض قطعات خراب، بازسازی قطعات شکسته، تنظیم سیستم و یا تعویض هواپیماهای پرده خواهد بود. بعضی از افراد تخصص تعمیر پرده کرکره ای را دارند، اما در مورد بقیه توصیه می شود، این کار را به تعمیرکاران حرفه ای بسپارند. گروه پخش وتولید پرده حرير دراپه مشهد با متخصصین حرفه ای خود آماده ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی می باشد.

برای جلوگیری از خرابی های پرده کرکره ای، بهتر است سالی یک بار به صورت منظم تعمیر و نگهداری شوند. این کار باعث افزایش عمر پرده و کاهش هزینه های تعمیر خواهد شد.

اجزای اصلی پرده های افقی فلزی 

بخش کنترل نور 

این بخش، مقدار نور ورودی به درون اتاق بوسیله طناب پرده را  کنترل می کند.

بالا برنده (باز و بسته كردن پرده)

قسمت دوم یک پرده کرکره ای، بالا برنده آن است که به واسطه خراب شدن بالا بر پرده کرکره ای یک تعمیر کار پرده کرکره ای نیاز خواهید داشت. پس با شماره 05136639830 تماس بگیرید.

اگر اهرم از جاي خود خارج شده باشد، براي جا زدن اين اهرم احتیاجی نیست که پرده كركره را پایین بیاوریم، اگر پايه عصايي آن سالم باشد با جا زدن اهرم پرده مشکل رفع می شود و مثل اول كار مي كند.

دلایل اصلی خرابی پرده کرکره ای فلزی

به طور کلی دو دلیل اصلی برای خرابی پرده کرکره ای فلزی می‌توان در نظر گرفت:

دلیل اول خرابی پرده کرکره ای؛ قرار گرفتن در معرض بخار روغن و گرمای موجود در آشپزخانه است که این خرابی به علت از کار افتادن قطعات داخلی پرده کرکره ای ایجاد می‌شود.

دلیل دوم به خاطر عدم تمیز کردن اصولی پرده کرکره ای است که باعث آسیب رسیدن به اجزای آن می‌شود.

دلایل دیگر خرابی پرده های افقی فلزی

خرابی پايه عصايي كركره

در صورتی که پرده کرکره ای به علت خرابی پایه عصایی کرکره از کار افتاده است، بعضی مواقع همه وسایل سالم هستند، اما اهرم در جاي خود نمی‌چرخد؛ در این موقع باید پرده پايين آورده شود و قطعات داخلي آن تعويض و يا سرويس شوند كه در اكثر موارد با تميز کردن و روغن كاري مكانيزم سايه روشن اين قسمت، مشکل آن برطرف مي‌شود. براي پايين آوردن پرده بايد اهرم فلزي كه از ريل پرده بيرون زده را به بيرون بچرخانيد و با تكان دادن ريل اين پرده از جاي خود آزاد خواهد شد.

خرابی پرده کرکره ای به خاطر طناب پرده

اگر طناب پرده پاره شده باشد، بايد حتما طناب پرده كاملا تعويض شود، براي اين كار بعد از باز كردن پرده كركره، قسمت پارگي را پیدا کنید و با عبور طناب جديد از شيارهاي مربوطه آنرا عوض کنید.

اگر قرقره نگهدارنده (قفل طناب) كثيف شده و اصحكاك آن از بين رفته باشد، مي توان با يك وسيله نوك تيزو الكل اين قسمت را تميز كرد تا اين قرقره بتواند بخوبي با طناب پرده درگيرشده و قفل شود.

يكي ديگر از موارد تميزكاري و سرويس، قسمت جمع كننده طناب است كه حول يك محور مي چرخد و با تميزكاري اين قسمت و رفع جرم آن، روان شدن پرده در پايين و بالا رفتن آن راحتتر انجام مي‌شود.

به اين نكته توجه داشته باشید كه بعضي از قسمتها ، مثل قرقره نگهدارنده (قفل) طناب را هرگز روغن كاري  نكنيد.

تعمير و سرويس پرده كركره

معمولا در پرده های کرکره ای با کج شدن بعضی از قسمت ها، پاره شدن و یا گیر کردن پرده در مسیر خرابی اتفاق می افتد که البته تعمیر آنها نسبتا ساده می باشد.

اگر هر چقدر پرده کرکره ایی را می کشید یک یا دو بخش آن گیر کرده و جمع نمی شود، در مرحله اول همه ی قسمت های پرده کرکره ایی را به دقت بررسی کنید، چون ممکن است یک یا دو تا از کرکره ها به عقب برگشته باشند و با یک تنظیم ساده مشکل حل شود. اگر پره ایی کج شده آن را با دست مرتب کنید و دوباره پرده را باز و بسته نمایید.

اگر متوجه شدید هنگام باز و بسته کردن کرکره، حرکت آنها به کندی انجام می شود، کمی روان کننده در مسیر حرکت پره ها بزنید. اسپری های مخصوص روان کننده ی لوازم خانگی موارد مناسبی برای این مورد هستند.

اگر پرده به درستی در جای خود حرکت نمی کند و سوراخ یا پارگی در آن ایجاد شده، محل سوراخ را با چسب بپوشانید. گاهی مواقع تجمع خاک و آلودگی در مسیر کرکره، از حرکت پره ها جلوگیری کند. در این حالت توصیه می شود تمام قسمت های اتصال پرده ها را به خوبی تمیز کنید و اگر متوجه وجود شکستگی در آن قسمت شدید نسیت به تعویض آن اقدام نمایید.

کاربرد اصلی پرده‌

وظیفه اصلی پرده برای خانه کنترل و حفظ نور مناسب در فضای داخل است، ولی نصب پرده با پارچه‌ها و تورهای زیبا و حتی کاربرد والان و کتیبه برای زیبایی فضای داخلی خانه است. مهمترین مسئله‌ای که هنگام انتخاب پرده قابل توجه است، فضای محل نصب پرده است که بسته به وسعت آن باید پرده‌ای مناسب انتخاب شود تا به زیبایی منزل کمک کند.

دو قانون کلیدی برای نصب پرده وجود دارد، نصب پرده بر روی خط سقف و امتداد یافتن آن تا روی زمین تا فضاهای کوچک را بزرگ نشان دهد و فضاهای بزرگ را باشکوه ترجلوه دهد. این روش نصب ربطی به اندازه پنجره ندارد و پرده کل آن قسمت را پوشش خواهد داد.