فروش انواع پرده های پارچه‌ ای در مشهد| 05136639830

فروش انواع پرده های پارچه‌ ای در مشهد| 05136639830

نحوه انتخاب پارچه پرده ای

پرده اتاق پذیرایی، اتاق خواب، پرده آشپزخانه و حمام هر کدام جنس و مدل متفاوتی دارند و از نظر برش ، انعطاف پارچه و ضخامت تفاوت زیادی دارند. برای پرده اتاق خواب، پارچه های ضخیم تر انتخاب می شود تا جلوی نور مزاحم و دید شب را بگیرند. توصیه می شود برای داشتن خوابی آرام،  مدل پرده طوری انتخاب شود که پنجره را کاملا پوشش دهد. برخی از پارچه های پرده ای نازک تر بیشتر جنبه زیبایی دارند، مانند پرده اتاق پذیرایی.

انواع پرده های پارچه ای در مشهد

پارچه پرده ای نخی و کتان

این پارچه ها برای دوخت پرده های ساده، مناسب هستند. طرح های متنوع و رنگ بندی کامل پارچه های کتان نخی یکی از مزایای این نوع پرده است. تنوع طرح و بافت پارچه های کتان مدل جدید به روزتر شده و بسیار پرطرفدار است. کتان برای دوخت پرده اتاق خواب مناسب است؛ جلوی نور را می گیرد و طرح های زیبا و متنوعی دارد. اتاق خواب کودک ونوجوان را نیز می توان با طرح و رنگ های متفاوت پارچه کتان، طراحی کرد.

از مزایای دیگر پارچه نخی این است که دوخت این پرده ها بسیار آسان است. پارچه کتان موقع دوخت، سر نمی خورد. معمولا کتان با پارچه دیگری ترکیب نمی شود و به تنهایی در دوخت پرده، بکار می رود. انواع پارچه پرده ای کتان: 

1. پارچه کتان لیین 

2. پارچه کتان پایین حاشیه 

3. پارچه کتان نازلی 

4. پارچه کتان خالص

پارچه پرده ای حریر

پارچه تور و حریر از رایج ترین انواع پارچه برای دوخت پرده است. حریر و تور ظریف و نازک هستند و برای تابستان های گرم، گزینه مناسبی هستند. معمولا پرده اتاق پذیرایی از این جنس انتخاب می شود، چون جلوی نور ورودی به داخل ساختمان را نمی گیرد. اگر پنجره مشرف در ساختمان نباشد، پرده های توری و حریر مناسبند، ولی برای اتاق خواب یا پنجره های مشرف، اصلا پارچه حریر را انتخاب نکنید.

قیمت پارچه پرده حریر و توری در مقایسه با سایر محصولات، ارزان تر است. نظافت و شستشوی پرده توری ساده تر است. بافت پارچه حریر، منسجم نیست و به آسانی آلودگی ها از الیاف پارچه زدوده می شود. پارچه های پرده ای جدید، تنوع زیادی در طرح حریر دارند. پارچه های حریر را می توان بصورت پلیسه یا پانچ در بازار دید. انواع پارچه پرده ای تور:

1. تور زمینه لوزی 

2. تور زمینه ابریشم 

3. پارچه تور لب حاشیه 

4. پارچه تور دانتل

پارچه مخمل پرده ای

مخمل برای دوخت پرده های شیک و لوکس به کار می رود و می توان آن را با دیگر پارچه ها ترکیب کرد. طراحی پرده های مخمل با پارچه حریر، ساتن و حتی کتان ترکیب مناسبی خواهد بود.  پرده اتاق پذیرایی مخملی بسیار لوکس و اشرافی است. در دوخت پرده های مدل سلطنتی و کلاسیک همیشه از پارچه مخمل استفاده می شود. مخمل نور را ازخ ود عبور نمی دهد و برای پنجره های مشرف بسیار مناسب است. البته قیمت مخمل بالاست.

نکته مهمی که درباره پرده های مخمل باید دقت کرد این است که این پرده ها را نباید در خانه شست، زیرا بافت پارچه آسیب می بیند. بهتر است شستشوی این پرده ها را به خشکشویی بسپارید: انواع پارچه پرده مخمل:

1. مخمل ساده 

2. مخمل براق 

3. مخمل پتینه 

4. مخمل هازان یا کتان 

5. مخمل گلدوزی 

6. مخمل های آبرنگی 

پارچه پرده ای جدید ساتن

ساتن از پارچه های پرده ای قدیمی است و این روزها با رنگ و لعاب بسیار زیبا و متنوعی تولید می شود. این پارچه های براق، طرفداران زیادی دارند. در بافت ساتن از نخ پنبه، کتان و ابریشم استفاده می شود و می توان گفت خصوصیات همه این الیاف را دارد.

برای پنجره مشرف که نمی خواهید پرده ضخیم نصب کنید، ساتن انتخاب مناسبی است. تراکم بافت ساتن خیلی بیشتر از تور است و نور را از خود عبور نمی دهد. ساتن، برای دوخت پرده اتاق پذیرایی کاربرد فراوانی دارد. البته برای پرده اتاق خواب هم مناسب است، چون جلوی نور را می گیرد.

پارچه های ساتن معایبی هم دارند، می توان از آن جمله به این نکته اشاره کرد که ساتن زود لک می شود و برای شستن پرده حتما باید به خشکشویی فرستاده شود. پرده شستشوی پرده ساتن در ماشین لباسشویی، لکه ها را از بین نمی برد، حتی لکه های آب هم موقع اتو، روی ساتن لک می اندازد. پارچه های ساتن خیلی زودتر از دیگر پارچه های پرده ای نخ کش می شوند.

پارچه پرده ای لوکس ابریشمی

پارچه ابریشمی گران قیمت است و دوخت پرده با ابریشم خیلی پر هزینه می باشد. البته بنا به بودجه و نیاز شما، زیبایی و لوکس بودن ابریشم، ارزش کمی هزینه کردن را دارد. این پرده های ابریشمی در تالارها و قصرها و خانه های اعیان و اشراف، نصب می شود. برای طراحی دکوراسون کلاسیک و سنتی، حتما برای اتاق پذیرایی، پرده های والان دار و پر چین ابریشمی را انتخاب کنید. پارچه ابریشمی برای خانه های بزرگ، مناسب تر است و زیبایی آن بیشتر به چشم می آید.

پس از انتخاب پارچه نوبت دوخت آن است. دوخت پارچه پرده ابریشمی را به متخصص این کار بسپارید تا نتیجه کار بی عیب و نقص دربیاید. حریر دراپه مشهد بهترین، جدیدترین و با کیفیت ترین پارچه های پرده ای را به مشتریان خود ارائه می دهد.