فروش لوازم پرده در مشهد 05136639830

فروش لوازم پرده در مشهد 05136639830

فروش لوازم پرده در مشهد

پرده های مختلف نیاز به لوازم گوناگون و متنوعی برای آویزان کردن و جمع کردن دارند. در این مقاله به معرفی این موارد می پردازیم.

فروش لوازم پرده در مشهد

گیره پرده

گیره پرده انواع مختلفی دارد و برای اتصال پرده به میل پرده استفاده می شود و دو جنس فلزی و پلاستیکی وجود دارد. گیره های پرده در نوار پرده قرار می گیرند و با امکان حرکت در چوب پرده می توان پرده را حرکت داد.

اگر پرده با استفاده از گیره نصب شود قد پرده حدود دو الی سه سانت افزایش می یابد. در هنگام شستن پرده،حتما گیره هایی که درون نوار پرده قرار می گیرند جدا کنید چون امکان خراب شدن آنها و افتادن در ماشین لباسشویی وجود دارد، بعضی از انواع فلزی نیز زنگ می زند و رنگ و ظاهر پرده را از بین خواهد برد. 

انواع گیره پرده:

گیره پرده فلزی

گیره پرده پلاستیکی سوراخ دار

گیره پرده پلاستیکی بدون سوراخ

گیره حلقه ای

نوار پرده

نوار پرده به لبه بالایی پشت پرده دوخته می شود و برای اتصال گیره به پرده و همچنین چین دادن و پلیسه کردن پرده استفاده می شود. نوار پرده برای دوختن هر نوع پرده ای لازم است. قبل از نصب پرده، نخ های نوار پرده باید کشیده شود و چین پرده تنظیم شود و همچنین پرده اندازه مناسب را برای نصب داشته باشد، البته بعضی مدل های پرده نیاز به این کار ندارد. وصل گیره هایی که از طریق آنها پرده به چوب پرده وصل می شود با استفاده از قسمت هایی که بر روی نوار پرده وجود دارد انجام می شود.

انواع نوار پرده :

نوار پرده بدون نخ  یا حلقه ای (پانچی)

نوار پرده پلیسه

نوار پرده تک نخ

نوار های دو نخ، سه نخ و چهار نخ

نوار پرده پاپیونی (پروانه ای، چین دوقلو )

نوار پرده لوزی  

میل (ریل ) پرده

میل پرده، میله ای است که به وسیله پایه ای به دیوار یا سقف متصل می شود تا پرده بوسیله گیره به آن آویزان شود و انواع مختلفی دارد و بسته به مدل هایی که دارند نوع گیره پرده ای آنها متفاوت است.

چوب پرده های ساده پس از نصب پرده دیگر دیده نمی شوند و فقط جنبه نگه دارند پرده را دارد؛ گیره های معمولی برای نصب پرده بر روی آنها کافی است. والان پرده که جنس ضخیمتر و طراحی بیشتری دارد روی یک چوب پرده با مدلی متفاوت تر نصب می شود.

چوب پرده ها چوبی یا فلزی هستند. چوب پرده های از جنس چوب با ظرافت و دقت زیادی انجام می شود. چوب پرده های فلزی متداول تر از چوب پرده های چوبی هستند، مدل های پر زرق و برق تر آنها در رنگ های طلایی و نقره ایی ساخته می شوند و معمولا برای والان ها از آنها استفاده می شود.

انواع میل پرده

میله پرده معمولی

میله پرده معمولی از فلز و در موارد بسیار معدودی از چوب ساخته شده، این میله‌ها در طیف گسترده‌ای از طول‌ها، شکل‌ها و قطرها وجود دارد و اکثرا قابل تنظیم است. این میل پرده ها به صورت میله پرده تکی یا دوتایی برای نصب زیرپرده و یا سه‌تایی برای استفاده در ست پرده وجود دارد. 

نصب پرده در مشهد

میل پرده تزئینی

مل پرده تزیینی به طور خاص برای دیده شدن طراحی شده و از مواد و رنگ‌های گوناگونی ساخته شده‌اند و عرض و طول متفاوتی دارند. این میله‌های پرده گاهی با گلدسته پرده همراه می‌شوند و معمولا در دیوارکوب‌های تزئینی قرار می‌گیرند. موادی که در ساخت میله پرده تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولاً شامل: چوب، برنج، نیکل، برنز، آهن فرفورژه و… است. میله پرده تزئینی، معمولاً از جنس چوب، برنج، نیکل، برنز، آهن فرفورژه و غیره است.

میله پرده تراورس

میله پرده تراورس فلزی است و حلقه‌های پرده به آن نصب می شود. این میله‌ها ممکن است روی سقف یا دیوار نصب شود، پرده در فواصل معین به شکل ناودانی به آن وصل می‌شود. این میل پرده استحکام بالایی دارد و برای پارچه‌های سنگین و پنجره‌های بزرگ مناسب است.

میله پرده تراورس در مدل‌های دو طرفه  که به آن اسپلیت دراو هم می‌گویند و یک طرفه وجود دارد، یعنی می‌توانند از وسط باز شوند. میله‌ پرده‌های تراورس قلاب‌های پارچه‌ای داخلی دارند و برای پرده‌های تخت یا چین‌دار مناسبند.

میله پرده مخفی

میله پرده مخفی به گونه‌ای طراحی شده که زیر پرده‌ها پنهان شده و دیده نمی‌شود. متداول‌ترین این نوع میل پرده، میله قفل‌دار است که از دو قطعه فلزی نازک، مسطح و به هم پیوسته تشکیل شده است. میله‌ پرده مخفی را می‌توان با پرده‌هایی که در آن‌ها یک درز سراسری برای تعبیه میله داخل آن در نظر گرفته شده است بکار برد تا به طور کامل میله را بپوشانند.

میله پرده کافه‌ای

پرده کافه‌ای نوعی پرده کوتاه است که فقط نیمه پایینی پنجره را می‌پوشاند و معمولاً قطر کوچک و گرد با انتهایی کوچک و ظریف دارد و فقط برای پرده‌های سبک استفاده می شود. این میل پرده برای آشپرخانه و سرویس بهداشتی مناسب است. 

میله پرده دوبل

بوسیله میله پرده دوتایی می توان انواع مختلف پارچه را روی یکدیگر قرار داد؛ حتی میله‌ پرده‌های سه‌تایی نیز وجود دارند که می‌توانند سه نوع پارچه را به طور هم‌زمان نگه دارند. از میله پرده سه‌تایی برای نگه‌ داشتن پرده اصلی، زیرپرده و والان استفاده می‌شود.

میله پرده کششی

میله پرده کششی برای کسانی که منزل خود را اجاره کرده‌اند یا نمی‌خواهند دیوارها یا قاب‌های پنجره‌شان را سوراخ کنند مناسب است، چون هیچ ابزاری برای نصب آن‌ها لازم نیست. در این نوع میله پرده از یک سیستم پیچ و فنر ساده برای ایجاد کشش استفاده می‌شود و میله در قاب پنجره در جای خود نگه داشته می‌شود.

بهتر است از میله پرده کششی فقط برای پرده‌های سبک استفاده شود، زیرا وزن زیاد باعث افتادن آن‌ها می‌شود.

آستری پرده

در بیشتر مدل های پرده  لایه ی زیرین پرده از جنس حریر است که برای ضخیم تر کردن پرده از یک لایه آستری زیر پرده استفاده می شود. آستری از پارچه های با جنس ساتن، ترگال و یا فیلامنت دوخته می شود.

تفنگ کارت زن

تفنگ کارت زن برای اتصال قسمت های مختلف پرده استفاده می شود و برای اتصال قسمت های پرده در مدل های خاص و یا اتصال پلیسه های پایین پرده به به کار می رود. تیر تفنگ در سایز های 1،  1.5،  2.5،  3.5،  4 و 5 سانت در بازار موجود است و سایز1 که 1.5 سانت برای پرده کاربرد بیشتری دارد.

سرب پرده

برای این که پرده خوش حالت تر بایستد در لبه پایینی پرده از سرب متری استفاده می شود و که دو نوع سبک و سنگین دارد. در اکثر پرده ها قسمتی در پایین پرده برای قرار گرفتن سرب درنظر گرفته می شود و بعد از اینکه پرده کامل نصب شد سرب را داخل آن قسمت می ریزند. سرب ها به علت وزن سنگینی که دارند باعث می شوند چین و چروک در پرده ایجاد نشود و صاف و یکدست قرار بگیرند.

زمان شستن پرده، حتما سرب را دربیاورید. از اینکه سرب ها خیس شوند اجتناب کنید، چون احتمال دارد زنگ بزنند. برای پرده های پذیرایی که معمولا پرده های گران قیمتی هستند حتما از سرب استفاده می شود.

دوخت پرده در مشهد

کتیبه پرده

کتبیه یک تکه چوب است که برروی آن طرح و نقشی پیاده شده و در قسمت بالای پرده نصب می شود، کتیبه برای زمان هایی که از چوب پرده ساده استفاده می کنیم اما تمایل داریم قسمت بالای پرده ساده نباشد، انتخاب مناسبی است.

پرده جمع کن

این وسیله زیبایی پرده را بیشتر می کند و باعث مرتب تر نشان دادن پرده می شود، کناره های پرده را جمع می کند و در طول روز نور بیشتری به خانه وارد می شود. این وسیله برای والان های پرده است و در دو طرف پرده قرار دارد.