تعمیرات انواع پرده های افقی در مشهد| 05136639830

تعمیرات انواع پرده های افقی در مشهد| 05136639830

معمولا تعمیر پرده به دلیل استفاده از لوازم نامرغوب و بی کیفیت و یا مستهلک شدن تجهیزات پرده لازم است. تعمیر پرده در مقایسه با تعویض دارای هزینه کمتری است و مقرون به صرفه تر است. پرده ها انواع متفاوتی از قبیل چوبی، فلزی و پارچه ای دارند و هر کدام که دچار مشکل شوند، می توان در مدت زمان اندک با صرف کمترین هزینه اقدام به تعمیر پرده ها کرد. مجموعه های زیادی وجود دارند که تعمیر پرده ها در انواع مختلف را به صورت تخصصی انجام می دهند. از جمله گروه پخش وتولید پرده حرير دراپه در مشهد است که تعمیرات انواع پرده های افقی را انجام می دهد.

تعمیر پرده اداری

معمولا پرده های اداری به صورت عمودی هستند و در طول روز ممکن است چندبار باز و بسته شوند. برای تعمیر این نوع پرده لازم است ابتدا بخش های مختلف پرده را بررسی کنید. در این بررسی می توانید متوجه شوید که شاید دو بخش مجاور دچار درگیری شده باشند. شاید بعضی قسمت ها پیچ خورده یا کج شده باشند که در این صورت باید پرده عوض شود. اگر روی یکی از بخش ها سوراخی بوجود آمده باشد، لازم است تعمیر شود، چون این سوراخ ها باعث می شود پرده به درستی باز یا بسته نشود. اگر تمیز کردن پرده های اداری دیر به دیر انجام شود، خاک و عوامل خارجی بر روی آن قرار می گیرد و حرکت ریل را دچار مشکل می کند. اگر موتورهای ریل دچار مشکل شده اند، بهتر است تعویض شوند.

تعمیر پرده کرکره ای

خرابی پرده های کرکره ای به علت های مختلف ایجاد می شود، اگر کرکره ها بسته نشود، باید تک تک کرکره ها بررسی شوند تا مشخص شود که به سمت عقب کشیده نشده باشند. اگر کرکره ها کج شده باشند، باید چرخانده شوند تا در مسیر درست قرار گیرند. گاهی اوقات ریل های پرده های کرکره ای دچار زنگ زدگی می شوند که لازم است زنگ ها پاکسازی شود و از اسپری های روان کننده استفاده شود. البته گاهی مواقع یافتن مشکل بسیار دشوار است که در اینصورت بهتر است کار بررسی و شناسایی مشکل توسط متخصصین کاربلد صورت گیرد.

گاهی در تعمیر پرده کرکره ای؛ مشکل از سمت پرده نیست و باید میله مخصوص به پرده تعویض شود. اگر نیاز باشد یکی از بخش های پرده کرکره ای را تعویض شودد، لازم است تا زنجیرهای زیر آن را آزاد شود و پرده از بخش بالایی میله پرده جدا شود. به صورت کلی برای یک پرده کرکره ای مشکلاتی مانند قفل شدن زنجیرها، چرخیدن کرکره ها، اشتباه کشیده شدن کرکره ها و … پیش می آید که توصیه می شود تمام بخش ها به صورت جداگانه بررسی شوند.

پرده کرکره ای در انواع مختلف در بازار وجو دارد:

پرده کرکره ای ونیزی (venetian blind)

پرده کرکره ای ونیزی یکی از پرده های محبوب برای استفاده در ادارات و مکان‌های رسمی است که از اسلات های فلزی یا پلاستیکی افقی تشکیل شده و هیچ نوری از خود عبور نمی‌دهند، به همین دلیل در بعضی از مکان ها از پرده کرکره پرفراژ یا همان سوراخ سوراخ استفاده می‌شود تا از شدت نور تابیده شده به درون اتاق جلوگیری نماید و محیط داخل اتاق به طور کامل تاریک نشود. پرده کرکره ای ونیزی به صورت افقی است و نصب راحتی دارد.

پرده کرکره ای چوبی (wooden blind)

پرده کرکره ای چوبی زیباست و به دلیل حساس بودن چوب به نسبت فلز، از قیمت بالاتری به نسبت سایر پرده ها برخوردار است، مکانیزم عملکردی پرده کرکره ای چوبی مانند نوع فلزی است، اما به دلیل سنگینی چوب، باید از اتصالات مستحکم تری برای آن استفاده شود.

پرده کرکره ای پلیسه (pleated blind)

پرده پلیسه در واقع یک پرده پارچه ای است که به صورت پلیسه ای در آمده است و برای انواع اتاق مناسب است، مکانیزم بالا و پایین شدن پرده کرکره ای پلیسه بر اساس کشیدن نخ است که با کشیدن جمع شده و با رها کردن پرده باز می‌شود.

تعمیر پرده زبرا و شید

پرده های زبرا و شید بسیار پرطرفدار هستند. گاهی قطعاتی که در ساخت این پرده ها استفاده می شود از بین رفته و خراب می شود. در این صورت لازم است متخصص این کار پس از بررسی، اقدام به تعمیر یا تعویض کند. یکی از موارد شایع پرده زبرا، ضربه خوردن و افتادن پرده است که باعث می شود پرده ها بشکنند که در این صورت علاوه بر پرده، گاهی محفظه آلومینیومی نیز باید تعویض شود.

پرده سیلوئیت (Silhouette blinds)

پرده سیلوئیت نوعی پرده زبرا است که  از دو لایه توری یا حریر، به صورت موازی در کنار هم و یک لایه پارچه ای بصورت افقی در بین این دو لایه توری ساخته شده است و مانند پرده کرکره فلزی است. عملکرد پرده سیلوئت مانند پرده کرکره فلزی است که بصورت پارچه ای و زبرا ساخته شده است و زیبایی خاصی دارد. این نوع پرده ها قابلیت تنظیم نور به اندازه دلخواه و سایه روشن را دارد. پرده های سیلوئت سبک و ساده هستند.

پرده شید اداری

گاهی مونتاژ اشتباه قطعات پرده، باعث آسیب رساندن به پرده می شود که توصیه می شود تا یک متخصص پرده را باز کند و با قطعات باکیفیت اقدام به مونتاژ دوباره آن نماید. اگر پرده پس از مدتی که در معرض نور خورشید قرار گرفت و دچار پیچ خوردگی شد، لازم است تعویض شود، چون جنس پارچه مناسب نبوده و پارچه بر روی گیربکس سر خورده است و مانع از تکان خوردن آن می شود. این مشکل گاهی باعث می شود زنجیر و گیربکس آسیب ببینند که هزینه تعمیر و تعویض این موارد به نسبت گران خواهد بود.