تعمیرات پرده های عمودی| 05136639830

تعمیرات پرده های عمودی| 05136639830

پرده عمودی، جزو پرده‌های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی است که برای پوشاندن پنجره‌های بزرگ و در‌های شیشه‌ای مورد استفاده قرار می گیرد. البته این مدل پرده هم مانند سایر پرده‌ها، ممکن است به علت استفاده‌ی روزانه و شستشو، نیاز به تعمیرات داشته باشد. اگر پرده عمودی به دلیل استفاده طولانی مدت، یا موارد دلایل، دچار خرابی شده و درست کار نمی کند، با ما همراه باشید تا روش هایی برای تعمیر آن برای شما ارائه کنیم.

اجزای پرده لوردراپه یا عمودی

در صورتی که پرده عمودی خراب شده باشد، ابتدا باید ساختار پرده عمودی یا لوردراپه را به خوبی بشناسید تا بتوانید دلیل خرابی آن را پیدا کنید، ما در کنار شما هستیم.

ریل

ریل همان بخش بالایی پرده عمودی است که تیغه‌های پرده لوردراپه از آن آویزان می‌شوند. خود ریل از چند بخش تشکیل شده که به تفکیک به شرح آنها می پردازیم:

کانال نگهدارنده ریل

کانال نگهدارنده ریل، یک کانال معمولا از جنس آلومینیوم است و نگهداری تراک‌های پرده توسط این کانال انجام می شود.

تراک های ریل پرده

تراک‌های پرده عمودی یا لوردراپه اجزایی هستند که خود تیغه پرده لوردراپه به آن متصل شده و به آن آویزان می‌شوند.

گیربکس پرده

گیربکس پرده، قسمتی است که به وسیله آن می‌توان تراک‌ها را جابجا کرد تا قابلیت سایه روشن برای پرده عمودی فراهم شود.

پارچه

پارچه بخش دیگر تشکیل دهنده پرده لوردراپه است که با توجه به بودجه و نیازتان می‌توانید انواع پارچه را برای پرده عمودی انتخاب کنید.

تعمیرات پرده های عمودی

تعویض پارچه

اگر پارچه پرده عمودی به دلیل آسیب جدی که به آن وارد شده، با تعمیر به شکل مناسبی درنیاید، می‌توان آن را تعویض کرد. برای این کار، پارچه پرده قبلی با پارچه جدید قابل جایگزینی است.

تعمیر قطعات

اگر قطعات پرده عمودی مانند سیم، کلیدهای کنترل، محل نگه‌دارنده‌ی پرده و یا سایر قطعات خراب شده باشند، می‌توان برای تعمیر قطعات پرده آنها با قطعات جدید جایگزین کرد. در صورتی که مهارت لازم برای این کار را ندارید، با ما تماس بگیرید.

تعمیر عملکرد

اگر طرز کار و عملکرد پرده عمودی به دلیل خرابی در محل نگه‌دارنده‌ها، سیم‌پره‌ها، مولتی‌پره‌ها و یا سایر قطعات دچار خرابی شده است، می‌توان قسمت خراب شده را جایگزین کرد.

تعویض سیستم کنترل

اگر سیستم کنترل پرده عمودی دارای عیوبی مانند ظرفیت کمتر یا سرعت کمتر شده باشد، بهتراست آن را تعویض کرد تا بهبود عملکرد پرده صورت گیرد.

تعمیر پایه و نگه‌دارنده‌ها

اگر پایه و نگه‌دارنده‌های پرده عمودی خراب شده‌ باشند، می‌توان آنها را تعمیر کرد یا در صورت نیاز جایگزین نمود.

خرابی تراک پرده لوردراپه

اصلی ترین دلیل خرابی تراک پرده لوردراپه، وجود مشکل در بخش تراک پرده است، این بخش به صورت به هم پیوسته است و خرابی یکی از تراک‌های بالای پرده باعث می‌شود که باز و بسته امکان پذیر نباشد، چون این تراک‌ها به یکدیگر متصل هستند.

خرابی گیربکس پرده عمودی

از کار افتادن یاخرابی گیربکس پرده عمودی نیز یکی از دلایل دیگر خرابی پرده است که نیاز به تعمیر دارد.

خرابی نخ پرده لوردراپه

خرابی نخ پرده دلیل دیگر از کار افتادن پرده لوردراپه است، این امکان وجود دارد که نخ پرده به دلیل استهلاک و یا گذر زمان بلااستفاده شده باشد و نتوان پرده عمودی را باز و بسته کرد و یا میزان نور ورودی را کنترل نمود.

تعمیر و تعویض زنجیر پرده عمودی

از دیگر مواردی که در پرده کرکره عمودی نیاز به تعمیر دارد، خرابی زنجیر قسمت پایین پرده است و تنها راه تعمیر پرده کرکره عمودی، تعویض زنجیر است. می توانید زنجیر مورد نظر را خریداری نموده و حلقه های روی آن را به ورق فلزی متصل نمایید. 

تعمیر سوراخ روی پرده کرکره عمودی

در این شرایط بهترین راه برای تعمیر پرده کرکره عمودی در منزل، استفاده از نوار چسب است. روی سوراخ را با نوار چسب بپوشانید یا از کیت های مخصوص تعمیر پرده استفاده نمایید. 

تعمیر گیره پرده کرکره عمودی

در اکثر موارد، تنها دلیل حرکت نکردن پرده کرکره عمودی، گرد و غبار و ذرات چربی انباشته شده روی گیره هاست. پس بجای تعمیر پرده کرکره عمودی، توصیه می شود پرده ها را بشویید و تمیز کنید. اگر پرده لوردراپه به دلیل استفاده طولانی مدت، یا دیگر دلایل، به خرابی دچار شده است، می‌توانید از راه‌های زیر برای تعمیر آن اقدام نمایید.

کاربرد اصلی پرده‌

وظیفه اصلی پرده برای خانه کنترل و حفظ نور مناسب در فضای داخل است، ولی نصب پرده با پارچه‌ها و تورهای زیبا و حتی کاربرد والان و کتیبه برای زیبایی فضای داخلی خانه است. مهمترین مسئله‌ای که هنگام انتخاب پرده قابل توجه است، فضای محل نصب پرده است که بسته به وسعت آن باید پرده‌ای مناسب انتخاب شود تا به زیبایی منزل کمک کند.

دو قانون کلیدی برای نصب پرده وجود دارد، نصب پرده بر روی خط سقف و امتداد یافتن آن تا روی زمین تا فضاهای کوچک را بزرگ نشان دهد و فضاهای بزرگ را باشکوه ترجلوه دهد. این روش نصب ربطی به اندازه پنجره ندارد و پرده کل آن قسمت را پوشش خواهد داد.

طول مناسب پرده 

پرده ها می توانند طول های مختلفی داشته باشند. بعضی پرده ها کوتاه و برخی بلند طراحی می شوند، اما یک گزینه دیگر نیز وجود دارد؛ یعنی بسیاری از انواع را می توان با طول خاص سفارش داد.

پرده از کف تا سقف

پرده های بلندی که از سقف آویزان می شوند و تا سطح زمین هستند، به بلندتر نشان دادن فضاها کمک می کنند. چون بالاترین نقطه پرده، چشم ما را به سمت بالا می کشد. البته می برای بلندتر به نظر رسیدن سقف نیز از این مورد استفاده نمود.

پرده کوتاه

پرده های کوتاه باید برعکس پرده های کف تا سقف عمل کنند و مزایای خاص خود را دارند. پرده های کوتاه کاملاً کاربردی هستند، به خصوص زمانی که بچه کوچک در منزل باشد یا نمی خواهید رادیاتورها مسدود شود. همین طور زمانی که تمایل دارید به یک اتاق ظاهری یکپارچه بدهید این نوع پرده کاملا مناسب است.

پرده کافه

این  نوع پرده فقط قسمت پایین پنجره را می پوشاند و برای آشپزخانه و حمام گزینه مناسبی خواهند بود، زیرا با حقظ حریم خصوصی؛ به طور کامل پنجره و نور را مسدود نمی کنند.