تعمیرات پرده های زبرا| 05136639830

تعمیرات پرده های زبرا| 05136639830

پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا (Zebra curtain)، یک نوع پرده راه راه است و شکل آن شبیه خطوط روی بدن گورخر است. این خط ها افقی هستند و معمولا یکی از آن ها روشن و دیگری تیره است که پشت سر هم و به صورت یکی در میان تکرار شده است. مدل های مختلفی از پرده زبرا وجود دارد که گاهی مواقع بصورت دیگری طراحی شده اند.

پرده های زبرا که به نام های پرده دوبل یا دبل رول نیز در بازار شناخته شده است، شبیه پرده های کرکره ای هستند و تنها تفاوتشان، جنس پارچه ای پرده زبراست. پرده زبرا، ضعف های پرده کرکره ای را ندارد و از انعطاف پذیری و دوام بیش تری برخوردار می باشد.

نوع طراحی پرده زبرا، دو لایه است. این پرده ها به کمک طناب به شکل دستی یا برقی تنظیم می شوند. پرده زبرای برقی، موتورهای خاصی دارد و به وسیله ریموت کنترل می شود. در مدل دستی با بالا و پایین کردن پرده می توان مقدار نور را به صورت دلخواه از 10 تا 50 درصد تنظیم کرد و یا پرده را کاملا جمع کرد و از نور کامل استفاده نمود.

دلايل خرابي پرده زبرا 

1- پرده های بزرگ شید و زبرا که لوازم ضعیفی در آنها بکار رفته

2-نامرغوب بودن لوازم و یراق آلات پرده

3- شستشوی نامناسب پرده توسط افراد غیر متخصص

4- مونتاژ اشتباه توسط تولید کننده بی تجربه

5- سقوط پرده از جای نصب شده

6-استفاده زیاد از گیربکس و بالا و پایین بردن بیش از حد

7- گیر کردن پرده به لوازم در هنگام بالا و پایین بردن آن

8- جمع شدن نخهای کنار پارچه در گیربکس

9- تراز نبودن پرده در هنگام نصب و جمع شدن پارچه به یکطرف

10-طول عمر مشخص لوازم و گیربکس پرده شید و زبرا

مجموعه های زیادی وجود دارند که تعمیر پرده ها در انواع مختلف را به صورت تخصصی انجام می دهند. از جمله ---- در مشهد است که تعمیرات انواع پرده های افقی را انجام می دهد.

ویژگی های پرده زبرا 

1.پرده زبرا را می توان همه جا استفاده کرد

پرده زبرا را می‌توان از منازل مسکونی گرفته تا محیط‌های تجاری و اداری نصب کرد. این مدل پرده برای اتاق پذیرایی، آشپرخانه، اتاق خواب، اتاق کار و غیره مناسب است. این پرده با انواع طراحی داخلی، چه معاصر و چه سنتی، هماهنگی دارد. پرده زبرا در رنگ و اندازه تنوع زیادی دارد و می توان آن را برای هر اندازه پنجره سفارش داد و رنگ‌بندی پرده را مطابق با طراحی مکان مورد نظر انتخاب نمود. 

2.تمیز کردن پرده زبرا آسان است

تمیز کردن و نگهداری پرده زبرا آسان است. جنس این پرده ضد الکتریسیته ساکن می باشد و مانع از جذب گردوغبار و آلودگی می شود، این پرده بسیار دیرتر از پرده‌های دیگر کثیف می‌شود. برای تمیز کردن پرده زبرا اطلاعات لازم برای شستشو را کسب نموده و هفته‌ای یک‌بار آن را ‌گردگیری کنید تا مانند روز اول به نظر برسد.

برای گردگیری می توان از گردگیر پر یا جاروبرقی استفاده کرد، اما از جاروبرقی با احتیاط استفاده کنید. توصیه می شود جارو را روی قدرت کم تنظیم کنید و یا روی لوله آن یک جوراب بکشید تا پرده تحت مکش جارو قرار نگیرد. اگر روی پرده زبرا لکه‌ای ایجاد شد، از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن آن استفاده کنید و به آرامی ‌روی آن ضربه بزنید تا پاک شود؛ ممکن است با مالش لکه، روی سطح پرده پخش شود. 

3.پرده زبرا مقاوم و بادوام است

پرده زبرا از پارچه پلی‌استر با کیفیت تولید می‌شود و بسیار بادوام است. این پارچه ایمن، غیر سمی و ضد حریق است که البته این ویژگی‌ها باعث شده قیمت پرده زبرا بیشتر باشد.

4. با پرده زبرا می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد

پرده زبرا پارچه دو لایه است و نسبت به سایر پرده‌ها عایق‌بندی بهتری دارد و مانع از تبادل هوای بین بیرون و درون محیط می‌شود. به همین دلیل، در ماه‌های تابستان از خروج هوای سرد به خارج و گرم ‌شدن فضا جلوگیری می‌کند و در زمستان از ورود سرما به داخل محیط جلوگیری می کند. می توان گفت به طور متوسط 30٪ در مصرف انرژی صرفه‌جویی می کند.

5.پرده زبرا ایمن است

پرده زبرا بوسیله یک زنجیر بالا و پایین می رود یا حالت‌های آن به تاریک و سایه‌روشن تغییر می کند. با استفاده از ابزار کوچک و ارزان‌ قیمتی به نام قفل ایمنی پرده، به راحتی می‌توان زنجیر پرده زبرا را مهار کرد و از آویزان ‌ماندن آن جلوگیری نمود تا کودک شما نتواند با آن بازی کند و خطری برایش بوجود بیاید. در این رابطه پرده زبرای برقی ایمنی بیشتری دارد.

6. امکان برقی کردن پرده زبرا 

می توان پرده زبرا را برقی کرد. با استفاده از موتور؛ با فشردن یک دکمه، پرده‌ها تا موقعیتی که می خواهید، بالا یا پایین می‌آید. امکان استفاده از این پرده در خانه هوشمند وجود دارد، به این صورت که می توان یک ‌هاب هوشمند به پرده زبرای موتوری اضافه کرد و بوسیله یک برنامه تلفن هوشمند، پرده‌های را از هر مکانی کنترل نمود. 

نکات مهم در خرید پرده زبرا

1.جنس پارچه در خرید پرده زبرا

یکی از مواردی که در خرید پرده زبرا بسیار مهم است، جنس پارچه است. معمولا این پرده ها از پارچه هایی به جنس پلی استر تولید می شوند. البته تمام پرده های زبرا پلی استر نیستند و بعضی از مدل ها جنس های دیگری نیز دارند. برای استفاده از بهترین عملکرد، جنس پارچه بسیار مهم است.

پرده آشپزخانه و اتاق خواب به ندرت تعویض می شود و به همین دلیل باید پارچه های استفاده شده از نوعی باشد که با تابش نور خورشید نپوسد. علاوه براین، پارچه پرده زبرا باید از نظر جذب گرد و غبار نیز در سطح مناسبی انتخاب شود.

2.انتخاب متراژ مناسب

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید پرده باید مد نظر قرار گیرد، انتخاب متراژ مناسب برای پرده است. به این موضوع دقت کنید که حتی اگر بهترین نوع پرده موجود در بازار را خریداری کنید، اما اندازه پرده مناسب پنجره های منزل نباشد، نمی توان از مزایای پرده استفاده کرد. پس بهتراست هنگام تعیین متراژ پرده دقت لازم را بکار ببرید. می تونید از افراد متخصص دراین زمینه کمک بگیرید.

3.روز خرید کنید

رنگ و طرح این نوع پرده باید با سایر اجزای دکوراسیون منزل هماهنگ باشد. به همین دلیل بهتراست هنگام روز برای خرید اقدام نمایید چون امکان دارد رنگ پارچه در هنگام شب کاملا متفاوت به نظر برسد.

4.هماهنگی پرده با سایر وسایل منزل

از موارد بسیار مهم دیگر در خرید پرده زبرا، تناسب طرح پرده با سبک کلی چیدمان محیط است. بهتر است هنگام خرید پرده به این نکته توجه کنید که رنگ و طرح آن با سایر اجزای منزل شما مانند فرش، مبل و … هماهنگی داشته باشد. برای متناسب بودن پرده با سایر اجزای منزل، ابتدا یکی از اجزا را به عنوان پایه قراردهید. سعی کنید به دنبال خرید پرده های ساده تر باشید.

قیمت پرده زبرا

پرده زبرا تنوع بسیار زیادی دارد و قیمت های ارائه شده برای آنها نیز بسیار متنوع است. توجه داشته باشید که قیمت پرده برقی زبرا نسبت به نوع دستی آن، کمی گران تر است.

به علاوه، اندازه و متراژ پرده، طرح و جنس پارچه استفاده شده در آن نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت داشته باشد.