پرده پذیرایی و نکات مهم خرید و نصب آن

پرده پذیرایی و نکات مهم خرید و نصب آن

پرده سالن پذیرایی

چیدمان دکوراسیون داخلی در زیبا سازی خانه بسیار تاثیر گذار است.همه ما به دنبال هر چه زیباتر کردن محیط اطراف خود هستیم.پرده سالن پذیرایی یکی از اجزای تعیین کننده در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه شما است که می تواند آن را گرم، زیبا و لاکچری کند. انتخاب یک پرده مناسب برای پذیرایی، نیازمند توجه به فاکتورها و ویژگی هایی مانند دکوراسیون فضا، رنگ دیوارها و چیدمان، اندازه و غیره دارد که در این بخش بیشتر با آن ها آشنا خواهیم شد.

نکات مهم انتخاب پرده سالن پذیرایی

مدل پرده استفاده شده در پذیرایی ،اتاق خواب و حتی آشپزخانه در جذابیت دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار است.یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید و انتخاب این پرده باید به آن توجه کنید، اندازه قاب آن است. انتخاب قاب هایی بزرگ برای فضاهایی با ابعاد کوچک باعث می شود که محیط پذیرایی شما کوچک تر و به هم ریخته به نظر برسد.

نکته دیگری که هنگام خرید این دسته از پرده ها باید مورد توجه قرار گیرد، ساده یا پیچیده بودن دوخت آن است. کافی است چرخی در فروشگاه های آنلاین و یا حضوری بزنید و با انواع مختلف پرده های ساده و یا پرده هایی با برش های پیچیده مواجه شوید. هرکدام از این انواع، زیبایی مخصوص به خود را دارد و شما می توانید با توجه به دکوراسیون خود آن ها را انتخاب کنید. به طور کلی می توانید پرده های ساده را برای دکوراسیون های فانتزی و ساده و مدل های دیگر را برای دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی استفاده کنید.

خرید و نصب پرده

هنگام خرید و نصب پرده باید در مورد ارتفاع آن تصمیم بگیرید. ارتفاع پرده با توجه به سلیقه و نظر خود شما انتخاب می شود. شما می توانید با توجه به دکوراسیون پذیرایی و سیلقه شخصی خودتان ارتفاع مناسب را برای پرده انتخاب کنید.هنگام نصب چوب پرده به این نکته توجه داشته باشید که حاشیه 2 سانت و نیمی برای دو سمت آن کافی است. حاشیه بیش از این مقدار می تواند زیبایی را از ظاهر پرده شما بگیرد.

نکته دیگری که هنگام نصب پرده باید مورد توجه قرار گیرد، فاصله آن از سقف است. همیشه هنگام نصب تا جایی که می توانید پرده را به سقف نزدیک کرده و از ایجاد فاصله بیش از حد بین سقف و پرده خودداری کنید.

پرده مخمل یا ابریشم برای پذیرایی

از آن جا که اتاق پذیرایی نسبت به بخش های دیگر اتاق باید حالت رسمی تری داشته باشد، بهتر است پرده آن را از جنس هایی مانند مخمل و ابریشمی انتخاب کنید.

شما می توانید این نوع از پرده ها را همراه با آستر و یا بدون آن خریداری کنید. در صورتی که می خواهید نور کافی به فضای منزل وارد شود، می توانید از انواع بدون آستر استفاده کنید. در صورتی که نور کافی در منزل وجود دارد نیز می توانید از یک آستر مناسب برای آن استفاده کنید.

طرح پرده سالن نیز می تواند ساده و یا پر زرق و برق باشد. کافی است به این نکته توجه داشته باشید که اگر مبلمان شما طرحی پیچیده دارد، از پرده هایی ساده استفاده کنید.